Wednesday, 12 December 2012

Bangun Harimau Bangun !!




                                                            ASSALAMUALAIKUM !!
                                                              Peace Yowww (^_^)

       Today tajuk entry "Bangun Harimau Bangun !!" . Wahh ! Semangat lagi tuh walaupun dah bape hari lepas . Biaser lah . Dah duk Malaysia , takkan sokong negara lain pulak . Kens ? Tapi ade jugak yang duk Malaysia tapi sokong Singapura dengan Bangla . Alasan , dia ade kacukan Singapura . :P Yang lawaknya , ade orang tanya , " HABISTUH , BANGLA PON NEGARA KACUKAN AWAK KE ? " Seriously , tergelak masa tuh . haha :)

       Korang tengok ke tak ? HARIMAU VS GAJAH . Seri pulokkss darh . 1-1 . Tapi tak ape , tetap ade gol jugakkan ? Tapikan , tak sangke pulokss Thailand hebat ! Setanding dengan Harimau ! Hermm . Mase lawan ngan laos * betul ke ejaan * harituh , beza giler . 1-4 ! Huhh . Lawan Indon pon mng . Tetiba , Thailand ? Serii ! :'(

      Haa ! Ni dia gambar HARIMAU MALAYA ! Pemain mana yang korang suka ? Rieha suka Safiq Rahim dengan Safee Sali ! H0h0 . Diaorang hencem dan hebat tau ! Tapi , itu kitew punye ! :)



      Jom sesama nyanyi lagu Selamanya dengan Bangun Harimau Bangun ! Jom-2 ! :)

     

Di bawah mentari ataupun purnama malam
Teruskan menerkam walau lampu limpah padam
Dalam hujan ribut walau cedera dan luka
Teruskan menghayun walau dua mata buta

(korus)
Bangun
Bangun
Bangun harimau bangun
Jangan tidur lagi
Seteru sudah datang
Bangun (bangun)
Bangun (bangun)
Bangun harimau bangun (bangun)
Padang keramat ini
Jangan digadaikan

(verse 1)
Sfera pun berpusing, musim demi musim
Di padang bertuah ini ku masih bermukim
Bumi yang ku huni ini baktinya keramat
Sakti dan keramat, ku pastikan selamat
Di sinilah duniaku tempat berhabitat
Tempat terbentuknya peribadi juga sifat
Hubungan diikat, minat ligat dipergiat
Tempat belajar memikat dan tendangan lipat
Harimau sekawan aku chill tidak porak
Pemain, penyokong tak lupa pasukan sorak
Kita mungkin tiada darjat, tapi banyak bakat
Budak flat juga mampu 'tuk berjasa pada rakyat
Jadi harimau sekalian, bulatan, perhatian
Kapitan bisikkan titipan unit perisikan
Asah kuku taring kerna sikit lepas Isyak
Musuh mahu datang rompak bumi yang dipijak
(Bangun harimau bangun)

(ulang korus)

(verse 2)
Rombongan mereka besar lengkap bomoh pawang
Datang 'tuk mencemar rumput dan meroboh gawang
Lagak bersahaja, berjenaka dan ketawa
Seolah-olah harimau malaya tidak bahaya
Ini padanag kami tiada siapa boleh ambil
Yang mencabar sedia 'tuk dicakar dan dicarik
Susun yang terbaik, sebelas, mulakan randik
Siapa menang dabik, kalah tabik, balik, tiada timbal balik
Di bawah mentari ataupun purnama malam
Teruskan menerkam walau lampu limpah padam
Dalam hujan ribut walau cedera dan luka
Kita tetap kan menghayun walau dua mata buta
Tiada wang bertaruh, bertarungnya demi maruah
Demi aspirasi warga tanah tumpah darah
Jangan ingkar titah raja, bangkit dari dengkur
Dari mati dalam tidur baik dalam tempur
(Bangun harimau bangun)

(ulang korus)

(verse 3)
Yang di hadapan pastikan terus maju
Yang di belakang pastikan terus kukuh
Mereka datang macam tamu, kita jamu
Mereka datang macam musuh kita ...

(ulang korus)

Di bawah mentari ataupun purnama malam
Teruskan menerkam walau lampu limpah padam
Dalam hujan ribut walau cedera dan luka
Teruskan menghayun walau dua mata buta

Bangun (bangun)
Bangun (bangun)
Bangun harimau bangun (bangun)
Padang keramat ini
Jangan digadaikan


   



Selamanya!!!Selamanya!!!Selamanya!!! HARIMAU MALAYA!!!
Selamanya!!!Selamanya!!!Selamanya!!! SOKONG MALAYSIA!!!

Hey le le le le le le oohh!!oohh!!
Hey le le le le le le aahh!!aahh!!
2x

HARIMAU MALAYA!!!
HARIMAU MALAYA!!!
HARIMAU MALAYA!!!
HARIMAU MALAYA!!!


Hey le le le le le le oohh!!oohh!!
Hey le le le le le le aahh!!aahh!!
2x

(Altimet)
Inilah tunah tumpahnya darah ku,
Negara pasukan biarlah hanya satu,
Harimau kami berlari laju,
belang nak tertanggal dari baju,

Harimau kami cekap gelecek,
Pertahanan lawan tumbang sederet,
Bila turun padang berumahkan gelanggang,
Kalau berani mari bersandang....


Selamanya!!!Selamanya!!!Selamanya!!! HARIMAU MALAYA!!!
Selamanya!!!Selamanya!!!Selamanya!!! SOKONG MALAYSIA!!!

Hey le le le le le le oohh!!oohh!!
Hey le le le le le le aahh!!aahh!!
2x

HARIMAU MALAYA!!!
HARIMAU MALAYA!!!

(Joe)
Semua berlari hingga tiada keringat,
GOL pertama untuk negara kedua untuk pingat,
Bila atas padang main tak ingat,
Tiap hantaran kemas tiap gerak ligat,

Pernahkah ada harimau yang jinak?,
Jawapannya tidak semestinya lincah,
Penyokong ke stadium beranak pinak,
Untuk mu MALAYSIA kami sana....


Hey le le le le le le oohh!!oohh!!
Hey le le le le le le aahh!!aahh!!
2x

HARIMAU MALAYA!!!
HARIMAU MALAYA!!!

(Carleed Khaza)
Hey,nari kita semangat,
HITAM KUNING terpahat,
Mari kita berjuang,
Tempur berperang di padang,

Sekali lagi,
Maju lagi,
Serang lagi,
Gagah berani sebati,

Tidak genat tenang,
Dengar sorakan Gemilang,
HARIMAU MALAYA PASTI MENANG!!!


Selamanya!!!Selamanya!!!Selamanya!!! HARIMAU MALAYA!!!
Selamanya!!!Selamanya!!!Selamanya!!! SOKONG MALAYSIA!!!

Hey le le le le le le oohh!!oohh!!
Hey le le le le le le aahh!!aahh!!
2x

HARIMAU MALAYA!!!
HARIMAU MALAYA!!!


JOM ! Jom ! JOM ! Jom ! JOM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dah Baca ? Komen boleh ? Thanks ! :*

No comments:

Hai ! Dah baca entry di atas ? Komen boleh ? Thanks ! :)